Michel Baron - Cursos de harmonía, contrapunto e fuga Galego Traducción : © vazquezcasas@edu.xunta.es |
Biografías
Tony AUBIN : Páxina específica (francés).
Françoise AUBUT : organista montrealés, alumno de Olivier Messiaen no conservatorio de Paris na mesma época que Jean-Louis Martinet. Renomado polas súas improvisacións e súa capacidade de transportar sen preparación, ensinou fuga no conservatorio de música de Montréal, así como diversas clases de escritura na Universidade de Montreal. Françoise Aubut era imbatible á hora de atopar fallas de quintas consecutivas alí onde seus colegas non as viran...
[ Agradecería calqueira contribución a esta páxina concernente a Françoise Aubut ou a outros compositores ou profesores. ]
Marcel BITSCH (1999)
M. Bitsch e o autor
( foto © Céline Fortin ) DRMarcel BITSCH (1921-2011) : compositor e profesor de fuga no Conservatorio nacional superior de música de Paris e profesor de hamonía no Centro de preparación no CAEM. Seu estilo é, ó meu parecer, moi sutil e transparente, dentro da gran tradición francesa : Suite française pour hautbois et piano ; Quatre variations sur un thème de D. Scarlatti, pour trompette ou cornet en si bémol. Publicóu en Leduc numerosas obras didácticas que son autoridades: un Compendio de Harmonía, leccións de harmonía ou de solfexo acompañado, finamente cinceladas, un Tratado de contrapunto moi completo en colaboración con Noël Gallon, un Prontuario Musical, pequena teoría da música en 80 táboas, (en colaboración con J.P: Holstein, así como unha edición en xaponés), e unha obra intitulada A fuga, publicada inicialmente nos P.U.F. despois reeditada en Combre, disponible igualmente nunha edición en xaponés.
Nadia | BOULANGER | Nadia e Lili BOULANGER, 1913. |
Nadia BOULANGER (1887-1979) : organista alumna de Alexandre Guilmant, alumno de Gabriel Fauré en composición, Segundo Gran Premio de Roma en 1908. Ensina na Escola Normal de Música de París e no conservatorio de París. Deixóu unha lista de obras relativamente pouco numerosas, pero tivo ó longo da súa vida unha importante actividade complementaria de pedagoga, en particular nos Estados Unidos así coma no Conservatorio Americano de Fontainebleau, preto de París, e igualmente polos seus cursos privados moi frecuentados. Ensinou a súa irmá, Lili BOULANGER (1893-1918) que tivo tamén como mestres, entre outros, a Gabriel Fauré e a Caussade. Lili Boulanger foi a primeira muller galardonada co Grande Premio de Roma, en 1913. Desaparecida prematuramente á edade de 25 anos súa obra é, inxustamente, descoñecida.
Henri BUSSER (1872-1973) : alumno da Escola Niedermeyer, despois do Conservatorio de París nas clases de César Franck e Charles-Marie Widor. Recibíu súa formación, igualmente, de Ernest Guiraud, Gounod e Massenet. Primeiro Grande Premio de Roma en 1893. Chegóu a ser profesor de composición no Conservatorio. Entre súas obras didácticas, Vintecinco leccións de harmonía, un Compendio de composición e un Tratado de instrumentación, este último escrito en colaboración con Ernest Guiraud.
Jacques CHAILLEY
(Photo Institut de France, 1978)Jacques CHAILLEY (1910-1999) : alumno, entre outros, de Nadia Boulanger e de Claude Delvincourt en harmonía e composición, así como de Henri Busser, é un dos principais renovadores da ensinanza musical en Francia, xa sexa pola súa cátedra de historia da música na Sorbona, ou polas súas funcións de director do instituto de musicología na Universidade de París, ou director da Schola Cantorum, ou secretario xeral, despois subdirector do Conservatorio de París, ou profesor da clase de conxunto vocal desta institución, ou súa ensinanza da análise no Centro Nacional de preparación no CAEM (formación dos profesores de música). Súas numerosas publicacións concernentes á historia, a análise e a evolución da linguaxe musical, teñen tendencia a ser máis coñecidas cas súas composicións, sendo elas moi diversas e dunha alta factura.
Henri CHALLAN
Retrato
(Gracias a Mme Jacqueline Challan)Henri CHALLAN (1910-1977) : alumno de Jean Gallon e de Henri Busser no Conservatorio de París. 1º Segundo Grande Premio de Roma en 1936. Profesor de harmonía no Conservatorio de París en 1936. Profesor de hamonía no Centro de preparación no CAEM. Obras: cancións, Sonata para violín e piano (ed. Leduc, 1936), Suite para fagot e piano (ed. Selmer, 1937), un cuarteto para cordas, un quinteto para cordas e fagot, unha sinfonía (ed. Durand, 1942), un concerto para violín e diversas pezas para orquestra. Moi numerosas obras didácticas.
Yvonne DESPORTES
Detalle dunha foto de 1929
(dominio público)
Autor descoñecidoYvonne DESPORTES (1907-1993) : fixo seus estudios no Conservatorio de París con Noël e Jean Gallon, Maurice Emmanuel e Paul Dukas. Primeiro Grande Premio de Roma en 1932. Ensinóu o solfexo no Conservatorio de París a partir de 1943, despois o contrapunto e a fuga, dende 1959. Obras: sonatas, cuarteto, quinteto, sexteto, octeto para cuarteto vocal e cuarteto de cordas, dúas sinfonías (1958 e 1960), variacións sinfónicas, un concerto para trompeta, cancións, pezas vocais diversas, óperas (de 1936 a 1965), ballets (de 1935 a 1961), e numerosísimas obras didácticas.
Gloria (les Choeurs de Paris).Théodore DUBOIS (1837-1924) : alumno de Ambroise Thomas en fuga e en composición, Primeiro Premio de Roma en 1861. Organista na La Madeleine, foi profesor de harmonía, despois director do Conservatorio de París a continuación de Ambroise Thomas. Seus escritos sobre harmonía son autoridade dende fai moito tempo : Notas e estudios de harmonía para servir de suplemento ó tratado de Reber, e Tratado de harmonía, publicado en 1921.
Marcel DUPRÉ (1886-1971) : alumno de Guilmant, Diémer e Widor. Primeiro Grande Premio de Roma en 1914. Coñeceu unha carreira internacional de organista virtuoso e improvisador en Europa, os Estados Unidos e Australia. Chegóu a profesor de órgano no Conservatorio de París en 1926, despois a director en 1954. Súa obra está, naturalmente, volcada hacia o órgano. Entre súas obras didácticas, un Tratado de improvisación, un Curso de contrapunto e un Curso de fuga.
Jean GALLON (1878-1959) : profesor de harmonía no Conservatorio de París de 1919 a 1949. Seu irmán Nöel GALLON (1891 - 1966), Primeiro Grande Premio de Roma en 1910, ensinóu alí o contrapunto e a fuga. Publicóu, entre outras obras didácticas, un Tratado de contrapunto en colaboración con Marcel Bitsh. Os irmáns Jean e Nöel Gallon formaron a numerosos músicos tales como Tony Aubin, os irmáns René e Henri Challan, Jeanne Demessieux, Maurice Duruflé, Henri Dutilleux, Olivier Messiaen, Jean Rivier, Pierre Sancan.
André GEDALGE (1856-1926) [a menudo impropiamente acentuado GÉDALGE] : alumno de Ernest Guiraud, Segundo Grande Premio de Roma en 1885, foi o asistente das clases de Guiraud e Massenet no Conservatorio de París, despois profesor de contrapunto e fuga. Formóu compositores ilustres coma Maurice Ravel, Florent Schmitt, Charles Koechlin, Arthur Honegger, Georges Enesco, Jacques Ibert, Darius Milhaud. Seu Tratado de fuga, publicado en 1904, continúa sendo autoridade.
Charles KOECHLIN
(Foto de dominio público)Charles KOECHLIN (1867-1950) : alumno, no Conservatorio de París, de Taudou (en harmonía), de André Gedalge (en contrapunto e en fuga), Jules Massenet e Gabriel Fauré (en composición). Foi asistente deste último entre 1898 e 1901. É nomeado profesor da Schola Cantorum en 1937. Deu cursos coma profesor invitado en diversas universidades nos Estados Unidos e no Canadá. Catálogo de máis de 200 obras, así coma moi numerosas obras didácticas. Seu Tratado de harmonía en tres volúmenes é monumental.
Jean-Louis Martinet
© Solange Brihat
84480 BonnieuxJean-Louis MARTINET (1914-2010): alumno, entre outros, de Ducasse, de Mme Pelliot, a repetidora de André Gedalge, en contrapunto, e de Charles Koechlin en fuga, así coma de Olivier Messiaen, Jean-Louis Martinet afirma, coma moitos outros compositores actuais, que buscas de linguaxe, complicación do material sonoro e subestima dos problemas técnicos, son as deficiencias dos músicos equivocados na súa concepción desviada da historia da música. O individualismo e seus caprichos, o caos da poxa técnica, están evidentemente ligados ó constante divorcio entre o músico e o público. A pesar dun periodo dodecafónico, onde proba, nembargantes, seu rechazo da « estética da fealdade », súa música fai gala dun sinceiro humanismo. Obras principais: Orfeo (1944), Variacións para cuarteto de cordas (1946), Preludio e fuga para dous pianos, Tres poemas de René Char para voz de muller e pequena orquestra, Elsa, para coro, a Triloxía dos Prometeos, tres Movementos sinfónicos. Ensinóu contrapunto, fuga e orquestración no conservatorio de música de Montréal. Véxase un interesante texto sobre Jean-Louis Martinet na enciclopedia La Pléiade, páxinas 1180 a 1183.
Alain WEBER
Detalle dunha foto de 1985Alain WEBER (1930- ) : tivo coma mestres no Conservatorio de París a Jules Gentil (no piano), a René Challan (en harmonía), a Noël Gallon (en contrapunto e fuga), a Tony Aubin (en composición) e a Olivier Messiaen (en análise). Primeiro Grande Premio de Roma en 1952. Obras: Tres melodías (voz e piano). Cinco Poemas (voz e orquestra). Synecdoque para oboe, Tema e variacións para violín e piano, sonata para viola e piano, sonatina para frauta e fagot, Palindromes para fagot e piano, Trio d'anches, Variantes para dous percusionistas e piano. Quinteto de vento, septeto de clarinetes. Variacións, para piano e percusións. Exergues, suite para orquestra de cordas. Variacións para orquestra de cordas. Sinfonía. Concerto para trompa. Concertino para piano. Concerto para trombón. Strophes, para trompeta, orquestra de cordas e percusión. Comentarios concertantes, para frauta e orquestra. Solipsisme para cuarteto de cordas, orquestra de cordas, piano e percusión. O Pequeno Xogo, ballet. A Vía única, ópera de cámara. Numerosas obras pedagóxicas.
Proba preliminar: escribir unha FUGA. De feito, despois de múltiples ensaios, Ravel obtivo un « segundo Segundo Premio » pero, sabendo o que son os xurados, mesmo cando non son académicos, indignarse por esta plaza de terceira sería coma indignarse porque a xove violinista Ginette Neveu conseguira o primeiro premio no concurso internacional Wieniawsky en Polonia diante de ninguén máis ca... David Oistrakh, que non obtivo senón o segundo premio. Para resumir, todos estos Premios de Roma son persoas que conqueriron unha cima na maestría do seu arte. Que iles teñan continuado, ou non, unha carreira fulgurante de compositor, é outro tema. É polo que decidín incluir na lista seguinte dos Premios de Roma, sen distinción ostentativa, tanto os Primeiros Grandes Premios coma os outros. O espíritu igualitarista de maio de 1968 tivo repercusión no concurso de Roma, a lo menos en canto á forma que tiña tido ata entón. O derradeiro Premio de Roma designado por concurso, en 1968, foi Alain Louvier, compositor de grande talento, alumno de fuga de Marcel Bitsch e alumno de Henri Challan en harmonía, devido director del CNSM. O concurso de Roma foi suprimido, pero non a estancia na Villa Medicis na que os "pensionistas" son designados agora por unha comisión. |
Unha grabación interesante: Cantatas ineditas do Concurso do Premio de Roma, Primeira grabación mundial Naxos (Patrimonio) estereo DDD 8.550764 André Caplet : Myrrha, «Todo é Luz» Claude Debussy : A Primaveira Maurice Ravel : A Aurora, Amencer de Provenza, Todo é Luz, As bayadeiras, A Noite. Coro e Orquestra de Paris-Sorbonne, dirección Jacques Grimbert. O libriño de documentación é moi interesante. |
1819 | Jacques Fromental Halévy |
1830 | Hector Berlioz |
1832 | Ambroise Thomas |
1835 | Ernest Boulanger |
1837 | Charles Gounod (2e) |
1839 | Charles Gounod (1er) |
1857 | Georges Bizet |
1860 | Émile Paladilhe |
1861 | Théodore Dubois |
1863 | Jules Massenet |
1882 | Gabriel Pierné |
1883 | Paul Vidal, Claude Debussy, Charles René |
1884 | Claude Debussy, Charles René, Xavier Leroux |
1885 | André Gedalge |
1886 | Paul Dukas |
1887 | Gustave Charpentier |
1890 | Alfred Bachelet |
1893 | Henri Busser, André Bloch |
1894 | Henri Rabaud |
1897 | Max d'Olonne |
1899 | Charles Levadé |
1900 | Florent Schmitt |
1901 | André Caplet, Maurice Ravel |
1902 | Aimé Kunc, Jean Roger-Ducasse |
1903 | Raoul Laparra |
1904 | Raymond Pech, Paul Pierné, Hélène Fleury |
1905 | Léon Gallois, Marcel Samuel-Rousseau |
1906 | Ch.-L. Dumas |
1907 | Maurice Le Boucher |
1908 | André Gailhard, Nadia Boulanger |
1909 | Jules Mazellier, Marcel Tournier |
1910 | Noël Gallon |
1911 | Paul Paray |
1912 | Édouard Mignan |
1913 | Lili Boulanger, Claude Delvincourt |
1914 | Marcel Dupré |
Concours non tenu de 1915 à 1918 | |
1919 | Marc Delmas, Jacques Ibert |
1920 | Marguerite Canal |
1921 | Jacques de la Presle |
1923 | Jeanne Leleu |
1924 | Robert Dussaut |
1925 | Louis Fourestier, Yves de la Casinière |
1926 | René Guillou |
1927 | Edmond Gaujac, Henri Tomasi |
1928 | Raymond Loucheur |
1929 | Elsa Barraine, Sylvain Caffot |
1930 | Tony Aubin, Marc Vaubourgoin |
1931 | Jacque-Dupont (dit Jacques Dupont) |
1932 | Yvonne Desportes |
1933 | Robert Planel, Henriette Roget |
1934 | Eugène Bozza, Jean Hubeau |
1935 | René Challan |
1936 | Marcel Stern, Jean Vuillermoz, Henri Challan |
1937 | Victor Serventi |
1938 | Henri Dutilleux, André Lavagne, Gaston Litaize |
1939 | Pierre Maillard-Verger, Jean-Jacques Grunenwald |
1942 | Alfred Desenclos |
1943 | Pierre Sancan |
1944 | Raymond Gallois-Montbrun |
1945 | Marcel Bitsch, Claude Pascal |
1946 | Pierre Petit, Robert Lannoy |
1947 | Jean-Michel Damase |
1948 | Odette Gartenlaub, Jeanine Rueff |
1949 | Adrienne Clostre, Claude Arrieu |
1950 | Évelyne Plicque |
1951 | Charles Chaynes, Ginette Keller |
1952 | Alain Weber |
1953 | Jacques Casterède |
1954 | Roger Boutry, Pierick Houdy |
1955 | Pierre-Max Dubois, René Maillard |
1956 | Jean Aubain |
1957 | Alain Bernaud |
1958 | Noël Lancien |
1962 | Alain Kremsky-Petitgirard |
1964 | Antoine Tisné |
1966 | Monique Cecconi-Botella |
1968 | Alain Louvier |
Gracias...
Mme Jacqueline Challan, MM. Marcel Bitsch, André Côté, Hervé Lussiez, Hermel Bruneau, Gérard Reyne.
Concurso de Roma : |
© Michel Baron - Utilización con fins comerciais estrictamente prohibida.
Utilización autorizada con fins personais ou pedagóxicos sóamente.
Iste sitio está mantido de xeito benévolo e sen finalidade lucrativa.
Iste sitio, entende estar conforme ca legislación canadiense sobre dereitos de autor,
segundo a Convención de Berna e a Convención universal sobre dereitos de autor.
En caso de aparente infracción, sexa tan amable de poñerse en contacto directamente co autor
a fin de resolver de contado calqueira litixio.
This web site strives to fully comply with the Canadian copyright law,
according to the Bern Convention and the Universal Copyright Convention.
Should you feel that this site displays any material that raises an apparent copyright infringement,
please e-mail immediately michel.baron@videotron.ca to have any infringing component promptly removed.