Michel Baron - Curso de contrapunto riguroso
Galego — Traducción : © Manuel Alberto Vázquez Diz ( sitio: Músicanaescola )

Contrapunto a tres partes

A escritura a tres partes é unha das máis flexibles e máis naturais que existen. Aconséllase adicarlle todo o tempo necesario para explorar a fondo tódolos seus recursos expresivos, en particular no florido, e eventualmente nos modos gregorianos.

Novas regras específicas da escritura a tres partes

Sexa cal sexa o número de voces, os acordes do primeiro e do derradeiro compás poden estar sempre incompletos pola supresión da terceira ou da quinta, en tódolos tipos de exercicios.

Entradas das voces

A tres partes, as negras ou as brancas comezan sempre por consonancia de octava ou de quinta. Soamente as redondas e as síncopas poden comezar pola mediante do acorde. Lembremos que o cruzamento nunca está permitido no primeiro compás.

O baixo do primeiro compás (ou calquera parte que actúe provisionalmente de baixo cando haxa entradas sucesivas) debe entrar sempre coa fundamental do acorde.

Derradeiro compás

A disposición do derradeiro compás é libre. As outras voces distintas da voz inferior poden rematar sobre a tónica, a terceira ou a quinta. Pero o acorde pode tamén estar incompleto ou utiliza-lo unísono. Lembremos que non deberá conter cruzamentos denantes da escritura a cinco voces.

Plenitude harmónica

Cómpre busca-lo xeito de emprega-lo acorde completo no primeiro tempo de cada compás. Non debe haber máis de dous acordes incompletos por exercicio (ademais do primeiro e do derradeiro compás).

Dous acordes incompletos non deben sucederse.

O acorde do penúltimo compás ten que estar completo obrigatoriamente (Bitsch, § 58).

Duplicacións

Tódalas notas harmónicas e melódicas (non sendo o retardo) poden ser duplicadas. A sensible, en contrapunto, pode ser duplicada igual que as outras notas da escala (Bitsch, § 52).

Notas: Bitsch desaconsella a duplicación da sensible no baixo.

Jean-Louis Martinet desaconsella, como en harmonía, a duplicación do baixo no acorde de sexta, agás por movementos contrarios e conxuntos. Nembargantes, na práctica, é necesario admitir esta duplicación con bastante frecuencia.

Movemento directo

Desaconséllase facer evolucionar simultaneamente as tres voces por movemento directo.


Active versión cuadros Active versión sen cuadros
Menu da versión sen cadros
  1 - Limiar 11 - Catro partes: especies 1 2 3 4
  2 - O espírito do contrapunto 12 - Pequenas mesturas
  3 - O traballo 13 - Grandes mesturas
  4 - Regras comúns 14 - Florido
  5 - Cantos dados (C.D.) 15 - Cinco partes e máis
  6 - Dúas partes: especies 1 2 3 4 Florido 16 - Contrapunto invertible
  7 - Tres partes 17 - Imitacións e canons
  8 - Especies 1 2 3 4 18 - Bibliografía, biografías
  9 - Pequenas mesturas 19 - Lugares útiles, búsquedas
10 - Florido 20 - O autor   Vos remarques seront certainement utiles !e-mail    © ZIP

HOME

© Michel Baron - Utilización con fins comerciais estrictamente prohibida.
Utilización autorizada con fins personais ou pedagóxicos soamente.
Este sitio está mantido de xeito benévolo e sen finalidade lucrativa.